mandag den 18. marts 2013

Skal?... eller skal ikke tage kontakt?

Jeg har ikke hørt fra min mor endnu. Det tror jeg heller ikke, jeg gør, med mindre jeg selv tager kontakt.

Min gode veninde gav mig et råd. Hun er selv på min mors alder og har 4 børn, så hun gav mig det fra rollen som mor. Hun synes, jeg skulle have ringet til min mor i fredags (2 dage efter jeg sagde nej til brylluppet) og bare have sagt hej. Ikke noget med at snakke om brylluppet, men mere for at vise, at jeg mente, at jeg ikke ville have afstand igen. Min mor spurgte mig, om min nej til brylluppet betød, at jeg ville have afstand igen. Og nej, det gør det ikke. Det sagde jeg til hende 3 gange mens jeg var der. Og det var det sidste jeg sagde, inden jeg kørte.

Jeg snakkede med psykologen om det i fredags og hun satte det op på en anden måde. Jeg sagde det jo til min mor 3 gange. Ergo så har jeg udtrykkeligt givet udtryk for, at jeg ikke vil have afstand igen. Og da min mor jo ikke er dum, så behøver jeg vel ikke skrive det i neon også. Derfor besluttede jeg mig for, at følge psykologens "version", selvom mit "pleaser-gen" og min dårlige samvittighed virkelig skulle tøjles, for ikke at overtage.

Så nu er jeg her. Jeg har ikke hørt fra hende og jeg går virkelig og overvejer, om jeg alligevel skal tage venindens råd og kontakte min mor selv. På den anden side så er der, før alt det her bryllups-nej-halløj, gerne gået 1½ uges tid mellem at vi snakker sammen, hvis jeg lader initiativet være op til hende. Jeg fatter hende virkelig ikke. Hun påstår at hun er så glad for, at jeg er kommet tilbage i hendes liv igen, men alligevel så kan der gå så lang tid mellem at hun ringer. Og endnu mere - hun bor 3 km fra mig, så det er jo ikke fordi hun skal rejse til den anden ende af landet, for at få en kop kaffe.

Jeg har virkelig en god rollemodel for, hvordan jeg IKKE skal være, når jeg bliver mor.
HVIS jeg bliver mor.


.

2 kommentarer:

  1. Har du spurgt dig selv om hvorfor, du vil ha' kontakt??
    Og er det for din skyld? Hendes? Eller??
    Håber du finder den rette løsning for DIG!

    (Ved ikke om jeg har nævnt det tidligere - men jeg har selv brudt med min mor for mange år tilbage, jeg var først i 30'erne, og det er ganske enkelt noget af det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv!)

    SvarSlet
  2. Jeg ville som det første nok overveje hvad jeg personligt godt kunne tænke mig.. Du skriver at det er dit pleaser-gen der tricker dig... Som Zanne spørger: er det for din skyld eller hendes..

    Samtidig ville jeg nok lige vente et par dage og så ville jeg gå roligt frem.. Jeg forstår 100% dit valg, men samtidig må det også gøre din mor ked af det.. Synes du skal holde ved din holdning.. Jeg tror at jeg ville sende en lille buket blomster, evt med et lille kort i.. hvor du fortæller at du tænker på hende og at selv om du ikke kan deltage så er du der stadig..

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer!
Det er desværre ikke altid jeg får svaret på dem, men de betyder rigtig meget for mig alligevel! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...