tirsdag den 27. december 2011

Kan ikke sove

Klokken er nu 05.20 og jeg vågnede kl. 3 og var lys-vågen.
Jeg har allers aldrig haft problemer med at sove. Har til tider kunne sove i døgndrift, og har kunne sove på alle tider af døgnet. Måske er det fordi jeg spekulerer.

Er bange for at jeg er ved at begå en fejltagelse med kæresten. Når jeg ikke er sammen med ham, savner jeg ham, men samtidig har jeg bare behov for at være alene. Uden forventninger. Han siger han ikke har nogen forventninger, og han accepterer mig fuldstændig som jeg er, men jeg føler alligevel at der er forventninger. Man kan vel ikke undgå at have forventninger til en kæreste.

Når jeg er så depressiv som jeg er for tiden, så er det hårdt at være nød til at have masken på, for ikke at vise hvordan jeg er ved at smuldre indeni. Jeg føler ikke jeg kan vise det til nogen. Det er bare noget jeg har det bedst med at være alene om. Jeg har altid været vant til at have masken og smilet på, når der er andre mennesker, så jeg kan ikke finde ud af at være mig selv, når jeg er ked af det, mens der er andre mennesker. Uanset hvem det er.

Når jeg samtidig ikke kan mærke mig selv, er det svært at skulle vise følelser for andre. Specielt en kæreste. Var det bare ham og mig, havde det måske været anderledes, men der er børn i billedet (hans), så det er ikke kun ham jeg skal være "pæn" overfor. Jeg er nød til at være "normal", når de er der. Jeg føler ikke at jeg bare kan ligge og glo tomt ind i fjernsynet og være apatisk, når der er børn til stede.

Jeg føler at jeg smitter dem jeg har rundt om mig med min depressive tilstand. Det må være svært at være sammen med en der har borderline. Som svinger ligesom vinden blæser. At skulle stå på sidelinjen og være magtesløs, når jeg føler det hele ramler om ørerne på mig.

Det kan komme som lyn fra en klar himmel. At jeg lige pludselig ikke føler at livet er værd at leve og at det hele er meningsløst. Hvordan kan man som pårørende undgå at blive smittet af den dårlige stemning og når én man har kær, har det så dårligt?

Jeg er tidligere blevet forladt af en kæreste, som ikke kunne klare det. Der var jeg også dybt depressiv. Måske venter jeg på, at ham her også giver op. Jeg ved det ikke.


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer!
Det er desværre ikke altid jeg får svaret på dem, men de betyder rigtig meget for mig alligevel! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...